close

998653_705111912846897_1919904511_n    

除了感謝還是感謝

 

124日,在自由廣場,我們又見證了一次感動,雖然在場的球迷半數以上都穿著紅色球衣,但是也不乏其他球隊的足球迷,帶著小朋友到場參與的家長,我知道這一天不是假日,很多想來的人沒辦法來,但是夠了,這樣的場子已經夠了,至少我們在曼聯這次的亞洲旅程中沒有讓台灣丟臉,除了感謝,還是感謝,謝謝每一位到場支持的球迷朋友,不管你是支持那一隊,都一樣重要。

 

除了感謝所有到場支持的朋友,更要感謝那些沒有辦法到場,但是默默的幫忙轉載消息,默默的為我們加油的朋友,更感謝在這次行程中,為我們提供所有幫助的朋友。

 

首先是曼聯的Relationship manager Nick Livingstone

有去現場的朋友應該都有看到他,長得很高,穿著黑色工作服,一直跟另一位女性工作人員拿著宣傳看板走在人群後面,所有這次來台的相關事宜,都是透過他的連繫,讓我們有更清楚的資訊,包括了協調對兩名傳奇球星的專訪,如果沒有他的幫忙,我可能沒有辦法不停的更新曼聯訪台的各種資訊,最後讓現場的活動圓滿成功。

 

第二個要感謝的是曼聯駐香港亞太總部的經理Sadella Yip,原本她並不需要跟著Trophy Tour走,但是她覺得她會說中文,可以給整個團隊必要的幫助,所以特地從香港飛來台灣,讓我可以更輕易的跟曼聯建立溝通管道,對於下一次在台灣的活動有很大的幫助。

 

另外要感謝的是除了某全球贊助商之外,其實在台灣還有另一個在地贊助商,那就是台灣泰豐集團旗下的飛達輪胎,在整個活動過程,除了記者會外,我看不到另一家全球贊助商的任何人員,但是包括飛達輪胎行銷部課長Emma Wang小姐在內的的三名工作人員一直全程陪同,包括對兩位球星的專訪,因為會佔用到飛達輪胎與球星餐敘的行程,我們甚至造成飛達輪胎多位長官在餐廳為了我們而多等了十五分鐘才能開席,但是為了讓台灣的球迷能真正聽到兩位到訪球星在台灣的獨家專訪,我要說聲抱歉,當然也要感謝。

 

以上這幾位朋友,如果可以,大家可以寫個E-mail到他們的公司,表達感謝之意,也讓他們的老闆知道,因為他們的努力,讓這次的活動更加圓滿。

 

最後,附上對兩位球星私人專訪的提問內容,感謝羅伊老師的翻譯,在不久之後的ELTA體育台將會有比較完整的內容播出。

 

1.     Both你們兩位現在擔任曼聯的足球親善大使,這種四處飛行的生活,跟以往擔任職業球員肯定有很大的不同,你們覺得兩者之間有什麼差異,比較喜歡那一種生活,有什麼特別有趣的事嗎?

To both: As Manchester United's football ambassadors, you fly around the world all the time, which is natually quite different from being a professional player. Would you please tell us exactly how different these two lifestyles are, which one do you enjoy more, and what is particularly interesting?

 

2.     Both你們跟著曼聯到全球各地巡迴,最希望達成什麼樣的工作目標?你們對於這次的巡迴成果抱有什麼樣的期望,看到你們曾經贏得的英超冠軍盃一直在身邊,會有想要再下場踢球的慾望嗎?

To both: Traveling with the United Trophy Tour, what is the goal you would like to achieve most and what do you hope to get most from this tour? Does it make you want to go back to the pitch, since you see the trophy every day during the tour?

 

3.     你們以往在曼聯隊上最好的朋友是誰?我猜RonnyOle可能比較親近,但Quinton你跟競爭位置上的Giggs關係好嗎? 前幾天剛好是Ryan的生日,你們已經退休了而他還在場上,你們對這件事有什麼感覺,有什麼想要跟Giggs說的嗎?

Who are your beest friends back when you were still part of the first team squad? My guess is that Ronny might be closer to Ole, and what about Quinton? Did you keep a good relationship with Giggs, who plays the same position as you did and whom you had to compete with? It was Ryan's 40th birthday a few days ago, and he is still playing, while you two have chosen to retire. How do you feel about this and what do you want to say to Giggs?

 

4.     Both今年曼聯最大的不同是換了新的總教練,但是全世界的曼聯球迷肯定無比懷念Sir Alex,你們對於他退休這件事有什麼感觸?對未來曼聯的發展有什麼看法?

To both: What the biggest difference Man United is undergoing this season is that we have a new head coach. However, all Man United fans around the world certainly miss Sir Alex very much. How do you feel about his retirement and what do you think about United's future will be like?

 

5.     Quinton我們都知道南非在重返國際足壇之後,重新成為非洲足球強權之一,特別是在19982002兩度打進了世界盃決賽圈,而你正是其中的關鍵人物,台灣被稱為是足球沙漠,你能不能以你過去的經驗,給台灣一些建議,如何讓台灣的足球實力得到迅速的成長。

To Quinton: We all know that after returning to the world football scenario, South Africa has again become one of the significant countries of South Africa football, especially when it qualified for 1998 and 2002 World Cup, and you were the key. While here in Taiwan with little popularity of this sport we are called “Football Desert”, would you please give us some advice, coming from your experience? Are there some tips for Taiwan football to grow and flourish?

 

6.     Ronny19971998,挪威兩度擊敗了當時被認為最強的巴西隊,成功的防守RONALDO也讓你揚威國際,當時你有沒有一種小蝦米扳倒大鯨魚的感覺?能不能分享你在足球之路的成長歷程作為台灣年輕足球員的參考?

To Ronny: In 1997 and 1998, Norway beat Brazil, which was acknowledged the best team in the world. Your successful and efficient defense against Ronaldo won you international reputaiton, but how did you feel back then, to be able to stop such a legend on pitch? Would you please share with young football players in Taiwan about how you became so successful?

 

7.     Both明年就是巴西世界盃了,很遺憾兩位的祖國都沒能打進決賽圈,不過這樣請你們評論可能比較公平,請問你們認為明年那支球隊最有可能拿下冠軍,為什麼?

To both: We feel sorry that neither of your countries qualified for 2014 Wolrd Cup , but this might make you more objective when predicting the champion. Which country do you think will win the Cup and why?

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    左岸沉思(石明謹) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()